پنجم اسفند ماه، روز ملی مهندس و ولادت خواجه نصیر الدین طوسی گرامی باد

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. روبداد مهم و مناسبت ها
  4. chevron_right
  5. پنجم اسفند ماه، روز ملی مهندس و ولادت خواجه نصیر الدین طوسی گرامی باد

پنجم اسفند ماه، روز ملی مهندس و ولادت خواجه نصیر الدین طوسی گرامی باد

روز مهندس، سالروز ولادت یکی از بزرگترین چهره های علمی جهان اسلام ؛ خواجه نصرالدین طوسی، یادآورخلاقیت ها، ایده پردازی و نوآوری ها مهندسان این مرز و بوم است.

نگاه علمی و تخصصی به موضوعات و مسائل روزمره زندگی بشر همواره و در تمام اعصار و زمان اهمیت ویژه‌ای داشته است و در این زمینه ایرانیان در زمره پیشگامان محسوب شده و اندیشه های ناب و نگاه خلاق دانشمندان تاریخ پرافتخار ایران اسلامی، نظیر خواجه نصیرالدین طوسی، فارابی، ابوریحان بیرونی و ابن سینا موید این ادعا و در عصر حاضر نیز الهام بخش طرح‌های نو در جهان به شمار می‌رود.

بی شک شایستگی و توانمندی مهندسان ایرانی، امروز در جهان بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم  مهندسان توانمند ایرانی بتوانند رسالت خود را در سازندگی، عمران و آبادانی ایران اسلامی به نحو احسن و شایسته به مرحله اجرا در آوردند.

روز مهندس روز تجلیل از استعداد، خرد ، توان و اراده منحصر بفرد ایران و ایرانی ،روز پاسداشت خلاقیت، ابتکار، نوآوری و ابداع در عرصه اندیشه و عمل و روز گرامیداشت پیشگامان پیشرفت و سازندگی در کشور است.

اینجانب فرصت را مغتنم می شماریم و این روز سترگ؛ پنجم اسفند ماه، روز ملی مهندس را به همه مهندسان کارآمد و خلاق بویژه تمامی دوستان و همکاران خود در سازمان  نظام مهندسی و شهرداری صباشهر را را به جامعه مهندسی تبریک عرض نموده و امید دارم در سایه همت و عزم والای مهندسین سرزمینمان بیش از پیش شاهد رشد و تعالی و توسعه معماری اصیل اسلامی- ایرانی همگام با معماری نوین جهانی باشیم.

فهرست