آب و هوا

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. آب و هوا

صباشهر با توجه به قرار گیری آن در بخش مرکزی شهرستان شهریار در تقسیمات اقلیمی با آب و هوای نسبتا خشک دارای زمستانهای نسبتا سرد و تابستان های گرم قرار می گیرد. در این شهرستان از دیربار بادهای موسمی شهرت فراوانی داشته است.

میانگین سالانه دما که در حقیقت میانگین روزانه دما برای تمام سال می باشد و یکی از مهمترین پارامترهای اقلیمی بشمار می رود برابر با ۶/۶ درجه سانتی گراد تا ۷/۱۶ درجه سانتی گراد متغییر می باشد. این تغییرات براساس ارتفاع چیزی حدود ۵/۶ درجه سانتی گراد متغییر می باشد. گرم ترین ماههای سال نیز تیر و مرداد ماه گزارش شده است. کم ترین دما نیز متعلق به دی و بهمن ماه می باشد.

میزان ریزش باران در صباشهر را با توجه به وضعیت و میزان بارش و نزولات جوی در شهرستان شهریار را می توان بدین صورت تقسیم بندی نمود. در شهرستان شهریار بطور میانگین در طی سال نزدیک به ۷۱ روز توأم با باران، ۴/۱۰ روز توأم با برف، ۴/۱ روز توأم با مه ،۴/۱۱ روز توام با گرد و غبار و ۸ روز هم توام با رعد و برق می باشد. نتایج دهه های گذشته نشان می دهد که میانگین ریزش باران در شهرستان حدود ۷/۲۴۷ میلیمتر می باشد. بیشترین میزان بارش نیز به ماههای بهمن و اسفند با ۷/۳۹ میلیمتر و کمترین میزان بارش متعلق به ماه های خرداد و تیر با ۶ میلیمتر گزارش شده است.

 از مهمترین جریانات هوایی شهرستان نیز می توان به جریان هوایی با نام باد شهریار اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

18 + نوزده =

فهرست