معرفی اداره خدمات شهری
از وظایف موجود ۵۱ وظیفه برای معاونت خدمات شهری تعریف شده است که از جمله می توان به انجام مطالعات و بررسی های لازم به منظور شناسایی مشکلات و نارسایی های موجود و کمک به بهبود و کارآمدی قوانین و آیین نامه های مرتبط، تهیه و تدوین طرح های فوری و ضربتی برای مقابله با خطرات احتمالی ناشی از حوادث جوی و طبیعی مانند سیل، طوفان، زلزله، بارشهای باران و برف، انجام مطالعات راهبردی پیرامون به کارگیری ماشین آلات مدرن در زمینه های مختلف خدمات شهری از جمله آتش نشانی، جمع آوری و حمل و نقل و دفع زباله و ضایعات همزمان با فرایند مکانیزاسیون شدن خدمات شهری، برنامه ریزی برای اجرای قانون مدیریت پسماند، اتخاذ تدابیر مناسب در راستای حفظ اصول توسعه پایدار و حفظت ار منابع زیست محیطی و به کارگیری استانداردهای محیط زیست اشاره کرد.
۱
شرح وظایف
- رسیدگی و مراقبت مستمر در امر نظارت معابر و جمع آوری لجن ، زباله ، نخاله و لایروبی و نگهداری و پاکسازی آنها و مسیل های واقع در محدوده منطقه و اجرای برنامه های زیباسازی در چارچوب طرحهای مصوب
- جلوگیری از کار اماکن مزاحم و برخلاف بهداشت برابر مصوبات کمیسیون تشخیص مزاحمت
- حفظ و نگهداری فضای سبز موجود در منطقه شامل میادین ، رفوژها ، پارکهای محلی و اشجار با معابر
- شرکت در عملیات امداد و نجات سوانح و اطفاء حریق با توجه به تقسیم کار از طرف مافوق
- استفاده از وسائل و تجهیزات استحفاظی و ایمنی فردی در محل حادثه و حریق
- انجام سایر وظلیف محوله طبق دستور مافوق و سایر وظایف مربوط به شغل